7 Hatékony módszer, hogy többen lájkolják a Facebook oldaladat
Lefogadom, hogy ez az, amit ébredés után először megteszel. Egy gyors pillantást vetni a Facebook hírfolyamodra már a reggeli rutinod részévé vált a kávézás mellett.
Ez a jelenség az egész világon elterjedt. Hogyan (és miért) vált a Facebook a létező legnépszerűbb közösségi médiaplatformmá?
A válasz jóllehet a pszichológiában rejlik. A társadalom egész egyszerűen élvezi, hogy erőfeszítés nélkül teremthet kapcsolatot másokkal.
Egy másik elkerülhetetlen szempont, hogy milyen mértékben nélkülözhetetlen ez a platform az üzleted számára. Amellett, hogy egy marketing felületet biztosít, a Facebook funkciói arra is alkalmasak, hogy felmérjünk egy adott üzletet.
Tudatosult már benned, hogy az oldalad lájkjainak száma információval szolgál az internet felhasználóinak? A Facebook használói e statisztika alapján döntik el, hogy érdemes-e rákattintani az oldalra, vagy támogatni az adott vállalkozást. Megengedheted magadnak, hogy ne legyen elég lájk az oldaladon?
Amikor felismered ezeknek a lájkoknak a fontosságát, valószínűleg égető vágyat fogsz érezni, hogy a tettek mezejére lépj. Szóval, hogyan is szerezhetsz több lájkot Facebookon?
Arról szól a dolog, hogy az embereket a Facebook oldaladra csábítsd. Viszont arra is motiválni kell őket, hogy rákattintsanak arra a bizonyos „Tetszik” gombra. A továbbiakban felfedezzük a Facebook izgalmas világát és megmutatjuk, hogyan tudsz hatással lenni a meglévő és jövőbeli rajongóidra.
Fontos, hogy az ismerőseidnek megosszák az oldaladat, akik pedig hallanak rólad, azonnal részévé akarjanak válni a közösségednek. Igen, ezek praktikus, könnyen kivitelezhető módjai, hogy kezdő lökést kapjon a Facebook oldalad.
Nézzünk meg néhány tippet, amelyek segítségével több lájkot kaphatsz a Facebook oldaladra.
1. A posztjaidnak ösztönözniük kell a megosztásra
A Facebook számtalan eszköze lehetővé teszi, hogy bármilyen posztot megalkoss. Mindazonáltal egy olyan poszt, amelybe szívedet-lelked – valamint sok időt és erőfeszítést – beleteszel, nem biztos, hogy felhívja az olvasók figyelmét. Mit csinálsz rosszul? Hogyan érheted el, hogy többen lájkolják az oldaladat és a posztjaidat?
Ha több lájkot szeretnél kapni, a posztjaidnak keresztül kell utazniuk a Facebook univerzumán. Tisztában vagy vele, hogy a jelenlegi közösséged még nem elég nagy. Az oldaladon közzétett bejegyzéseket a barátaid barátai, illetve az ő barátainak barátai kell, hogy elolvassák. Ez akkor történik meg, amikor a posztjaidat megosztják.
A legtöbben lájkolják, mielőtt megosztják az adott posztot, mert az emberek szeretik kinyilatkoztatni a véleményüket. Tehát a lájkjaid száma máris növekszik.
Arra kell ösztönöznöd az olvasókat, hogy megosszák a bejegyzésedet. Ahhoz, hogy ez megtörténjen, olyan tartalmat kell készítened, amelytől szükségesnek érzik a megosztást. Az emberek előszeretettel osztanak meg olyan tartalmat, amelyet érdemesnek tartanak rá.
Milyen fajta posztok esnek ebbe a kategóriába?
Kínálj értéket
A bejegyzéseidnek tartalmaznia kell némi értéket a néző számára. Az olvasókat sokáig túlzó címekkel bombázták, amelyekre rákattintva csupán alacsony minőségű tartalmakkal találták magukat szembe. Mára már egyre okosabbak: egyszerűen továbbgörgetnek az olyan címek felett, amelyeket túl jónak találnak, hogy igaz legyen. A bejegyzésed címének meg kell ragadnia a figyelmet, de ne lőj túl a célon.
A tartalmaknak, amelyeket közzé teszel, valamilyen értéket kell közvetítenie a közönséged kontextusát figyelembe véve. Tudnod kell, hogy ki a célközönséged, hogy olyan tartalmakat hozhass létre, amelyek relevánsak számukra.
A Facebooknak megvan a saját algoritmusa, amelynek segítségével kiválasztja a tartalmakat a hírfolyamokra. A céljuk, hogy minőségi posztokat kínáljanak a Facebook felhasználóinak. Ha elég energiát fektetsz a megfelelő bejegyzések létrehozásába, a Facebook megjutalmaz érte.
Az emberek nem szeretik, ha hülyének nézik őket. Győződj meg róla, hogy az általad közzétett tartalmak valósak – különösképpen, ha tényeket állítasz – hogy ne veszítsd el hitelességed a rajongóid szemében. Ha nem bíznak meg a bejegyzéseidben, nem lesz elég bizalmuk megosztani azokat.
Stílus
Bizonyos stílusok egyszerűen kapósak, és az emberek valóban izgatottá válnak, ha megoszthatják a falukon.
- Az ismeretterjesztő témák lehetőséget kínálnak a Facebook felhasználói számára, hogy tanuljanak valamit és segíthessenek másoknak. Mindenki szereti azt érezni, hogy valamilyen célt szolgál. Ossz meg ismeretterjesztő posztokat, hogy általuk a barátaid jó hatással lehessenek a saját közösségükre. A lájkok végül visszaérnek majd hozzád.
- A szórakoztató posztok megragadják az emberek figyelmét. Ide tartoznak a mémek és a vicces videók is. Ha a követőid olyan fajta emberek, akik imádják az élet könnyedebb oldalát, váltsd ezt előnyödre. Ha a poszt megnevetteti őket, meg fogják osztani.
Témák
Építsd bele a megfelelő témákat a tartalmakba, amelyeket előállítasz. Ezen megakadhat az olvasó szeme, és késztetést érezhet rá, hogy megnézze a bejegyzést. Ha a téma elég fontos, azonnal megosztja.
A divatos témák képezhetik a bejegyzéseid alapját. Az emberek szeretik, ha tájékozottnak látszanak az újdonságokkal kapcsolatban. Ossz meg olyan tartalmakat, amelyek egy felkapott történethez kapcsolódnak. A barátaid meg fogják osztani a saját falukon, hogy mindenki lássa, ők is hamar értesülnek az új hírekről. A bejegyzések lehetnek hírességekkel, nemzetközi hírekkel, vagy sporttal kapcsolatosak.
Emellett az évszakot vagy a közelgő ünnepeket is használhatod inspirációként. Biztos lehetsz benne, hogy kiváló visszajelzést fogsz kapni, ha ünnepi témájú tartalmakat posztolsz Decemberben.
Típusok
Vannak olyan típusú posztok, amelyek egész egyszerűen beválnak.
- A mai társadalom állandóan gyors megoldásokra vadászik. Ha olyan tartalmat osztasz meg, amely egy megoldási módot ad az olvasóknak (avagy „How to”-t), meglátod, milyen gyorsan megosztják azt. Mindenki szívesen oszt meg barátaival ügyes, praktikus megoldásokat.
- A listák mindig népszerűek szinte bármilyen témában. Válassz egy érdekes témát, és építs egy listázott vagy számozott cikket köré. A Facebook felhasználói imádnak kompakt formában megosztani információkat.
Szóval a jó öreg bejegyzéseidhez ragaszkodsz, vagy olyanokat gyártasz, amelyek jobban összhangban vannak a 2018-as gondolkodásmódnak? Ki ne akarná megtekinteni ezeket a posztokat?
2. Minden az időzítésen múlik
A Facebookon történő marketing nem a random posztolgatásról szól. Sokkal inkább, ez a marketing eszköz manapság már egy alaposan kutatott tudománnyá válik.
A felhasználók aktívabbak a közösségi média oldalakon bizonyos időpontokban. A Te posztjaid ezekben a csúcsidőkben érik el az olvasóidat?
Az olyan programok, mint a Google Analytics megmutatják, hogy a célközönséged mikor a legaktívabb. Használd ki ennek az online eszköznek az erejét, hogy meghatározd ezeket az időszakokat. Ha ezeken az órákon kívül teszel közzé fontos információt, a közönség, akiket el szeretnél érni, nem is fogja látni a bejegyzésedet. Ez jó pár lájkodba kerülhet.
Az is fontos, hogy következetes maradj és rendszeresen posztolj ezekben a csúcsidőkben. A nagy márkák azért lesznek híresek, mert az emberek hozzászoknak, hogy látják őket. Amikor elég gyakran látsz egy márkát, elhiszed, hogy egyre népszerűbbé válik, és Te is követni akarod. Tégy róla, hogy a közönséged így érezzen veled kapcsolatban.
3. Vonj be annyi érzékszervet, amennyit csak lehet
Gondolj bele, hogy mi miatt tetszhet valami eléggé ahhoz, hogy rányomj a „Tetszik” gombra. Az elköteleződést mindenekfelett az érdeklődés váltja ki.
Audió és videó
Egy lapos, kizárólag írásos bejegyzés nem fogja megragadni a figyelmed. A képek és videók ennél sokkal nagyobb hatást fejtenek ki. Egyszerre több érzékelési impulzus révén keltik fel az érdeklődést, mint például hang és színes vizuális ingerek által.
Létrehozhatod saját grafikáidat és videóidat, ám ha erre nincs időd vagy megfelelő forrásaid, a megoldás akkor is létezik számodra.
Rengeteg forrás elérhető, amelyeket az ilyen típusú posztokban használhatsz. Olyan posztokat is készíthetsz, amelyek szimplán megosztanak egy linket, például érdekes videókat tartalmazó weboldalakhoz, mint az alábbiak:
- YouTube
- TED Talks
- Népszerű blogok
Ezek nagyobb eséllyel keltenek érzelmeket vagy motiválják a megosztást.
4. Fordulj törődéssel rajongóidhoz
Az emberek részben a másokkal való kapcsolódás igénye miatt látogatják meg a Facebookot. Ezt a tényt előnyödre válthatod.
A Facebook kommentek kiváló lehetőséget nyújtanak, hogy kimutathasd törődésedet a közönséged felé. Ha válaszolsz a megjegyzésekre, azzal megmutatod a követőidnek, hogy értékeled őket.
Egy érdekes Facebook vita új közönséget vonhat be. A jelenlegi követőid megemlíthetik a barátaikat egy kommentben, ha azt szeretnék, hogy hozzászóljanak a beszélgetéshez.
Minden alkalommal, amikor valaki kedveli az oldaladat, küldj egy személyes üzenetet az új követődnek. Mindenki szereti, ha kiváló, személyre szabott ügyfélszolgálatban részesül. Ez ahhoz is vezethet, hogy másoknak is ajánlani fogják a csatlakozást a csoportodhoz vagy az oldalad támogatását.
Látod már, hogyan segít neked a Facebook, hogy elérd a közönségedet, és kapcsolatot létesíthess velük?
5. A felhívás működik
Nem véletlen, hogy a tettekre való felhívás elengedhetetlen része bármely weboldalnak. Tudtad, hogy a közönséged útmutatásra vár? Igen, néhányan azt akarják, hogy megmondják nekik, mit tegyenek. Ez azt jelenti, hogy nem kell szégyellősnek lenned, amikor lájkokat kérsz.
A felhívások útmutatást adnak a követőidnek, hogy cselekedjenek. Egy weboldalon ez lehetővé teszi a látogatónak, hogy megvásároljon valamit, vagy információt küldjön. Ez hasznos az üzlet tulajdonosának, de emellett az ügyfélnek is sikerélményt jelent.
Ugyanez a módszer segíthet növelni a Facebook lájkjaid számát. Próbáld ki!
Kedveld és oszd meg
Kérd meg az olvasóidat, hogy lájkolják és osszák meg az adott tartalmat. Néhányan megteszik ezt, amikor motiváltnak érzik magukat (lásd 1-es pont), mások viszont szeretik, ha megkérik őket erre.
Interaktív posztok
Mindemellett interaktív bejegyzéseket is közzétehetsz, mint például kérdőíveket. Kérd meg követőidet, hogy töltsenek ki egy rövid kérdőívet, vagy csatlakozzanak egy felméréshez. Ha mindezt szórakoztatóvá teszed, azt akarják majd, hogy a barátaik is részt vegyenek a mókában.
Amikor a felhasználók elköteleződése növekszik azáltal, hogy interakcióba lépnek valamivel az oldaladon, jó eséllyel lesz belőle lájk és megosztás.
6. Kínálj jutalmat a befektetett energiáért
Az emberek jól reagálnak a marketingre, ha tudják (vagy úgy érzik), hogy valamit nyernek a folyamat során.
Jutalmazd meg a hűséges támogatóidat a befektetésükért. Az ajánlatuk jóllehet csak egy lájk vagy egy megosztás, ám ez így is hasznos neked. Éreztesd velük a megbecsülésedet.
Árengedmények
Több Facebook lájkot szerezhetsz árengedmények ajánlásával cserébe. Ha termékeket vagy szolgáltatásokat értékesítesz, egy bizonyos százaléknyi árleszállítást adhatsz a következő vásárlásukból mindazoknak, akik kedvelik az oldaladat Facebookon.
Amellett, hogy köszönetet nyilvánítasz a jelenlegi közönségednek, arra is ösztönzöd őket, hogy meghívjanak másokat is az oldalad követésére. Köztudott, hogy az emberek mindig elmondják egymásnak, ha új ételt vagy egy ruha kiárusítást találnak. A Facebook közösséged sem működik másképp.
Adj ajándékot
A branding egy népszerű marketing eszköz. Egy cég logójával ellátott tárgyakat azért terjesztik, hogy az emberek észrevegyék az adott márkát. Miért ne használnád a Facebookot olyan közösségként, amelyet ezekkel a termékekkel befolyásolsz?
Ígérhetsz reklámterméket – fontos, hogy olyasvalami legyen, amit AKARNAK birtokolni – mindenkinek, aki lájkolja az oldaladat. Ismételten, hajlani fognak rá, hogy elújságolják barátaiknak, és elmondják, hogyan szerezhetnek ők is ingyen cuccokat.
Versenyek
Mindenki szeret nyerni, ezért add meg követőidnek a lehetőséget, hogy ezt átélhessék a Facebook oldaladon keresztül. Hirdess meg egy versenyt, ahol nyereményt ígérsz valakinek azok közül, akik kedvelik és megosztják az oldaladat vagy egy bizonyos posztodat.
Ne felejtsd el bejelenteni, hogy ki a szerencsés nyertes. Ezáltal a követőid látni fogják, hogy valós a verseny, és motiváltak lesznek részt venni a következő játékban is.
7. Használd az elérhető eszközöket az előnyödre
Az itt említett tippek közül sokat egyszerűbben is ki lehet vitelezni, és ehhez számos eszközt használhatsz. Ezek az eszközök időt spórolnak neked, és a tevékenységeidet erőfeszítés nélküli folyamattá változtatják.
Közösségi média szabályozó rendszerek
Vannak cégek, amelyek több milliót keresnek azáltal, hogy segítenek az embereknek az online jelenlétük terén. Igen, ez a módszer egy kis pénzedbe fog kerülni, de megéri.
Nem kell a Facebook előtt ülnöd azokban az időpontokban, amikor posztolni szeretnél. Ezzel az alkalmazással egyszerűen előre beütemezheted a következő bejegyzéseidet a közösségi felületeken. Ha a posztolás könnyebb, több energiád lesz izgalmas, figyelemfelkeltő tartalmakat létrehozni.
Egyszerre több különböző közösségi média felületet kezelhetsz egyetlen rendszerrel ezek közül. Mindegyik könnyen használható és kiváló irányelveket ad. Időt és energiát fogsz spórolni, mialatt dinamikusan építed a követőtáborodat.
Az olyan szabályozórendszerek, mint például a Hootsuite visszajelzést is adnak neked. Kövesd a közönséged posztjaidra adott reakcióját. Meghatározhatod, hogy mely bejegyzések váltják ki a legnagyobb reakciót, a legtöbb lájkot és megosztást. Ezután koncentrálj az ilyen fajta tartalmak közzétételére az optimális válasz elérése érdekében. Ezek a rendszerek azt is lehetővé teszik, hogy rajtuk keresztül válaszolj a rajongóidnak.
Egy egyedi megközelítési mód Facebook lájkokat vásárolni cégektől, amelyek ilyen szolgáltatást kínálnak. Ezek a cégek már kapcsolatban állnak olyan közösségekkel, akik számára releváns az általad közvetített tartalom. A cég meghívást küld ezeknek a közösségeknek, hogy meglátogassák és lájkolják a Facebook oldaladat. Azonnal javíthatsz a statisztikáidon, ha ezekhez a forrásokhoz nyúlsz.
Facebookos funkciók
- A Facebookot alapból úgy állították be, hogy segítsen növelni a profilodra érkező lájkok számát. Elég egyszerűen csak kiaknáznod ezeket a forrásokat.
- Rendelkezik az összes online felületed – mint például a weboldalad vagy a blogod – Facebookos lájkoló négyzettel? Ez az automatikus lájkoló ikon lehetővé teszi az egyéb internetes platformjaidra látogatók számára, hogy befolyásolják a Facebookon kifejtett hatásodat.
- A többi, tiedéhez hasonló Facebook csoportban rejlő erőt is kiaknázhatod. Ezek lehetnek olyan Facebook csoportok, amelyek a tiédet kiegészítő szolgáltatásokat kínálnak. Csatlakozhatsz ezekhez a csoportokhoz és megoszthatod velük a tartalmaidat. Az ilyen oldalak követői nagy eséllyel fogják kedvelni azt, amit kínálsz.
- Ne becsüld alá a már meglévő Facebook közönségedet. Oszd meg az üzleti profilodat a személyes barátaiddal és családoddal. Kérd meg őket, hogy kedveljék és osszák meg az oldaladat. Ez egy löketet adhat az oldalad növekedésének.
Nem engedheted, hogy az a sok Facebook lájk kicsússzon a kezeid közül. Ha követed ezeket az irányelveket, összeszedheted a lájkokat és magaddal ragadhatsz egy nagyobb közönséget. Irányíthatod a folyamatot Te magad, vagy használhatod a temérdek rendelkezésedre álló klassz eszközt. Egy stagnáló profil helyett a Facebook oldalad az egyik legerőteljesebb marketing felületeddé válhat.