9 módszer, hogy több megtekintést érj el YouTube-on 2021-ban

Te és én mindketten szeretnénk, ha meghallgatnának. Ha meghallgatnak minket, az szinte terápiás hatással bír ránk. Úgy érezzük tőle, hogy a társadalom része vagyunk.

A meghallgatottság érzése elemi része a jó marketingnek is. Tehát ha ez a célod, jó helyen jársz.

Az internet nagyszerű helynek tűnik, hogy meghallgatásra lelj, ám csak egyetlen hang vagy a sok másik között. Hogyan tűnhetsz ki a tömegből? Hogyan teremthetsz egyedi online jelenlétet, amelyhez mások kapcsolódni tudnak?

A jó hír az, hogy a YouTube lehetőségét nem használja ki annyi versenytársad, mint gondolnád. Viszonylag kiaknázatlan csatornáról van szó. Emellett a youtuberek egy része nem mindig van tisztában azzal, hogy hogyan érhetnek el nagyobb nézettséget.

Mégis, a YouTube az egyik legszemélyesebb fórummá vált a világon. Az audio-vizuális felülete lehetővé teszi számunkra, hogy szemtől-szembe történő interakciót élhessünk át más felhasználókkal.

Ha igazán szeretnél kapcsolódni a közönségeddel, a YouTube a megoldás. Kutatások kimutatták, hogy a videók messze a legtöbbet megosztott tartalmak az interneten. Egy videó olyan információt tartalmaz, amelyet egy bloggal vagy podcast-tal összehasonlítva az idő töredéke alatt fel lehet dolgozni.

Ha egy kép többet mond ezer szónál, akkor egy videó tízezer szónak felel meg!

Használd ki ezt az erőteljes felületet. Fedezd fel az alábbi hatékony módszereket a YouTube nézettséged növelésére 2021-ban – legyen az üzlet, egy jó ügy, vagy csupán a szenvedélyed közvetítése céljából.

1. Értsd meg a motivációt a videóid mögött

Négy alapvető oka lehet egy YouTube videó készítésének vagy egy YouTube csatorna indításának. Először is nézzük meg ezeket, és vitassuk meg az összeset.

A szenvedélyed

Talán szenvedélyesen szeretsz egy hobbit vagy érdeklődési kört. Ez egy gyakori motiváló erő YouTube videók készítésére. Ebben az esetben a hasonló érdeklődésű youtuberek nagyobb eséllyel nézik meg majd a videóidat, hogy belemerülhessenek a tanácsokba, tudásba, zenébe, vagy más szórakozási formákba.

Az üzleted

A YouTube egy kiemelkedően hatékony eszköz az üzleted népszerűsítésére. Egy videó nem csupán reklámokkal történő hirdetésre alkalmas; használhatod magyarázatok, tippek, véleményezés, és használati utasítások közzétételére is. Nem számít, milyen üzleti ágról van szó, lefogadom, hogy elő lehet hozakodni leleményes megoldásokkal amelyekben a bizniszed használhatja a YouTube-ot az előnyödre.

Tudatosság vagy hírverés

Vannak olyan felvételek, amelyek egész egyszerűen hírértékkel bírnak. Sok YouTube videó közvetít olyan megtörtént eseményeket, amelyeket a publikum látni akar. Néhány youtuber lefölözi ezen videók értékét azáltal, hogy ügyeletes riporterekké vagy véleménynyilvánító kommentátorokká válnak a világ eseményeivel kapcsolatban. Ha szeretnél hangot adni véleményednek és kapcsolatot létesíteni másokkal, akik osztják (vagy vitatják) a nézeteidet, a YouTube a tökéletes felület, ahol ezt megteheted.

Egy nemes cél

Egy másik fajta tudatosság, ha egy nemes célt tűzöl magad elé. Ha a jegesmedvéket akarod megmenteni a kipusztulástól, a YouTube kiváló módja, hogy felhívd a követőid figyelmét a globális felmelegedésre. Ha pénzt szeretnél gyűjteni egy árvaház számára, a YouTube segítségével arcot adhatsz az ügynek.

Tedd fel magadnak a kérdést, hogy mi a célod a fent említettek közül. Ez kijelöli majd számodra a megfelelő utat a YouTube stratégiád felépítésére teljesen a kezdetektől.

2. Tanulmányozz nagy nézettségű videókat a témádban

Sok versenytársad van odakint, ám ez jó hír. Kiaknázhatod a konkurenciát, a saját jelenléted növelésére YouTube-on.

Leselkedjünk egy kicsit! Benne vagy?

Szenvedélyed a fakunyhók építése. A YouTube videóid arról fognak szólni, hogy hogyan lehet egyszerű bunkereket, összetettebb kunyhókat, sőt, olyan faházakat is építeni, amelyekért meg is fizetnek.

Getting more YouTube views

A fenti kép jól mutatja, hogy mire keresnek rá a YouTube felhasználói a leggyakrabban. Ez adjon alapot a videó ötleteidnek. Egyet se hagyj figyelmen kívül!

Fakunyhó szakértőként a fakunyhók építésének minél több aspektusát le kell fedned. Így fognak a videóid és a YouTube csatornád nagyobb nézettséget elérni.

Más keresési feltételek kiaknázása

A következő videósorozatodnak arról kell szólnia, hogy hogyan lehet faházat építeni a Minecraftban. A Minecraft a világon az egyik legnépszerűbb videojáték. Kiaknázhatod ezt a lehetőséget egy olyan videó készítésével, amelyben valaki egy egyedi Minecraft faházat épít, miközben te kommentálod azt.

Még ha nem is vagy képben a Mincraft-tal, akkor is utánanézhetsz annyira, hogy meg tudj alkotni egy ilyen videót.

Most talán azt gondolod, hogy egy fakunyhó építéséről szóló videó egy videojátékban nem szolgálja az eredeti célodat, miszerint meg akarod tanítani a nézőidet a faházak építésére. Csak félig van igazad.

A lényeg az, hogy nagyobb közönségekhez juttasd el a tevékenységedet azáltal, hogy kölcsönveszel más keresési trendekből. A Minecraft-os videó nem az első, amit készítesz, de idővel hozzá kell adnod a listádhoz, hogy népszerűvé válj a faházimádó youtuberek között. Így már van értelme?

3. Szerezz rutint a kiváló videó tartalmak készítésében

Menj vissza ahhoz a képhez. Észreveszed, hogy mi a következő népszerű keresési találat? „Hogyan építsünk faházat gyerekeknek”.

Ez egy jó találat!

Ennek példáján keresztül nézzük meg, hogyan érhetsz el nagyobb nézettséget YouTube-on minőségi tartalmakkal.

A videód megszövegezése

A videód tervezési szakaszát nem szabad elhanyagolnod. A videó szövegének részletes megírása elengedhetetlen, ha magas minőségű videókat szeretnél gyártani.

Nem minden múlik a felszerelésed vagy a használt szoftver minőségén. Sokkal inkább azon áll vagy bukik a dolog, hogy van-e célja és gondolatmente a videódnak. A szövegezés az, amivel ezt elérheted.

A videós eszközök azért még így is fontosak

Nem szeretném kisebbíteni a videós felszerelés és szoftver jelentőségét. Ezek alapvető fontosságúak a minőség szempontjából.

Ha a videódat kint a szabadban forgatod, fontos, hogy elég ismereted legyen a kamera használatáról és a felvétel szerkesztéséről.

Ha pedig közvetlenül a számítógéped képernyőjén rögzíted a videódat (avagy ún. képernyővideót készítesz), azt megfelelő minőségű szoftverrel tedd.

A videókészítés egy másik módja az egyszerű animációk létrehozása. Ezt csinálhatod Te magad, vagy kiszervezheted valaki másnak a feladatot. Bármelyik módot választod, győződj meg róla, hogy jó minőségű a videó. Végtére is, a versenytársaid is kiváló minőségű tartalmakat készítenek.

A minőség pontokba szedve

Szeretnéd, hogy népszerűek legyenek a videóid? A nagy nézettségű videókban sok közös dolog van. Ellenőrizd a videód minőségét az alábbi kritériumok segítségével:

  • A videódban minden egyes pontot megfelelően ki kell fejteni
  • A tempó legyen kiegyensúlyozott – nem túl gyors, és nem is túl vontatott
  • A mondanivalódat támaszd alá statisztikákkal, tényekkel, vagy tanulmányokkal
  • Ha szövegbuborékokat használsz a videóban, az legyen könnyen emészthető, és ne vonja el a figyelmet magáról a videóról
  • Az alapüzenet legyen világos, és a videó egésze fedje le azt
  • Adj kivitelezhető tanácsot, amely kézzelfogható a nézők számára azután is, hogy befejezték a videót
  • Az indexkép (thumbnail) pontosan tükrözze, hogy miről szól a videó. Ez fontos ahhoz, hogy többen rákattintsanak.

4. Figyelj oda a videók hosszára és a feltöltés gyakoriságára

Minden videó más. Van, amelyik hosszú, és van rövid is. Némelyik videótípus napi szintű feltöltést igényel, másoknál elég, ha heti egyet teszel közzé.

Hossz

Bárhogy is legyen, a közönséged gyorsan fel akarja dolgozni a videódat. 2021 a frappáns, emészthető tartalmak éve, legyen szó videókról, podcastokról, vagy akár e-könyvekről.

De álljunk meg egy pillanatra. Nem azt mondom, hogy a videóidnak rövidnek kell lenniük. Ez egy súlyos tévhit. Sokan tanácsolják, hogy a YouTube videóid maximum 5 percesek legyenek. Ám a legnézettebb YouTube videók közül néhány ennél lényegesen hosszabb.

A trükkje a dolognak, hogy az úgynevezett másodpercenkénti értéket kell növelni.

A videód minden szakaszának magas másodpercenkénti értéket kell nyújtania a közönséged számára. Ha 4 perces a videó, fedjen le minden releváns információt. Ha 24 perces lett, akkor hagyd ki az unalmas, ismétlődő, vagy lényegtelen részeket.

A rövidebb videók gyakran jobbak a hosszabbaknál, de ez csak azért van így, mert az emberek a lehető leggyorsabban akarnak választ kapni a kérdéseikre. Ha jól kifejted a témádat rövid idő alatt, a másodpercenkénti értéked magasabb lesz – és ez a cél!

Gyakoriság

Elterjedt az a vélemény, hogy gyakran kell új videókat posztolni. Ez általában jó stratégia, főleg ha a videóid egyre népszerűbbé válnak.

A koncepció a következő: ha az üzeneted népszerűsége növekedik, adj belőle többet a feliratkozóidnak.

Ez néhányak esetében így is van, viszont fenn áll a veszélye, hogy feleslegessé válnak. Vannak olyan YouTube csatornák, amelyek videóira az emberek „éheznek”. Mások viszont veszítenek a népszerűségükből, mert az üzenet hétről hétre ugyanaz.

Ha gyakran akarsz videókat feltölteni, győződj meg róla, hogy minden videó egyedi és értékes üzenetet közvetít. Ha nem tudsz semmi újat mondani, ne posztolj csak a posztolás kedvéért.

5. Szerezz több feliratkozót a nagyobb nézettségért

Bármit is csinálsz a nagyobb YouTube nézettséged elérése érdekében, ez a leghatékonyabb módszer mind közül.

A csatornád lejátszási listájának elkészítése és egy feliratkozó-bázis építése jelentősen növelni fogja a nézettségedet YouTube-on. Ez a figyelem felkeltéséről és megtartásáról szól.

Lejátszási listák

Egy csatorna létrehozása lehetővé teszi a YouTube használói számára, hogy megtekintsék az összes videódat egyetlen lejátszási listán belül. Amikor valaki rákeres a témádra, a YouTube előrébb fogja sorolni a Te videóidat a keresési eredmények között. Végtére is, egy egész csatornád van, tele az adott témához kapcsolódó videókkal!

A lejátszási listák tehát hasznosak a nagyobb nézettség elérésében.

Annotációk

Az annotációk felszólításként működnek a videódon belül. Ha megfelelően használod őket, hatékonyan növelheted a feliratkozó-bázisodat.

Az annotációk felugró szövegbuborékok, amelyek bizonyos időközönként jelennek meg a videón. Linkeket is tehetsz ezekbe az annotációkba, hogy elvezesd a nézőidet a közösségi média oldalaidra, blogodra, vagy más videóidhoz.

Az annotációk emlékeztetők is lehetneka nézők számára, hogy rákattintsanak a „Tetszik” vagy „Megosztás” gombra. Sőt, feliratkozásra is buzdíthatod vele a YouTube felhasználóit.

Egy gyors löket

Egy gyors módja, hogy kezdő löketet adj a videódnak a YouTube megtekintések vásárlása. Ez azonnal növelni fogja a videód népszerűségét, javítani fogja a keresési találatokban a helyezését, és összességében növelni az esélyét annak, hogy a felhasználók megnézzék a videóidat.

Feliratkozók

A végcél, hogy feliratkozókat szerezz. Ez azért hatékony, mert minden alkalommal, amikor új videót töltesz fel, az meg fog jelenni a feliratkozóid kezdőlapján az ajánlott videók között, és értesítést is kapnak róla.

A YouTube magasabbra fogja sorolni a videódat, ha vannak feliratkozóid, mert a csatornádat – és ezáltal a videóidat – relevánsnak, népszerűnek, és/vagy mérvadónak fogja látni.

Küldetés teljesítve!

6. Építsd bele a trendeket a videóidba

Emlékszel a jeges vizes kihívásra? És mi a helyzet Donald Trump twitteres „covfefe” bakijával?

Azok a youtuberek, akik kiaknázták ezeket az eseményeket, sokkal nagyobb nézettségre tettek szert – még akkor is, ha az átlagos videóiknak semmi közük nem volt ehhez.

Amikor valami felkapott, a nézőket vonzani fogja bármi, ami az adott dologgal kapcsolatos. Add meg a feliratkozóidnak, amire vágynak, és imponálj a többi youtubernek azzal, hogy vicces és találékony módokon belefoglalod ezeket a bugyuta kis szösszeneteket a videóidba.

Use trends to increase your views

7. Oszd meg videóidat a közösségi oldalakon

Ha nem használod a közösségi médiát a YouTube-oddal párhuzamosan, a megtekintés-növelés hatalmas szeletét szalasztod el.

Facebook

A videók megosztása Facebookon növelni fogja a YouTube nézettségedet akkor is, ha az emberek közvetlenül a Facebook falukon nézik meg azokat. A videót ugyanúgy a YouTube hosztolja, szóval nem veszíted el a megtekintéseket.

Növeld a Facebook interakciódat, amikor videót töltesz fel, a következő módokon:

  • Kérd meg a Facebookos követőidet, hogy ajánljanak címet a videódnak. Ehhez előbb meg fogják nézni a videót, és aztán kommentelnek.
  • Használj meghökkentő címeket, hogy a Facebook követőid rákattintsanak a videódra. Ne folyamodj a klikkhajhász címekhez, de mindenképp legyen nagyon kapós.
  • Tarts felmérést, amelyben a szavazás előfeltétele, hogy megtekintsék a videót. A követőid meg fogják nézni a videót, és aztán döntik el, hogy melyik opciót választják.

Twitter

A Twitter követőidet is csábíthatod a videóid megtekintésére linkek megosztásával. Ne felejts el egy ütős tweet-et mellékelni hozzá, amikor ezt megteszed. El kell adnod a videódat és értéket ígérned, másképp senki nem fog rákattintani. Mindezt csak röviden.

A hashtagek szintén nagyon hatékonyak, amikor a videódat más kapcsolódó trendekkel kötöd össze. Legyen releváns, de ne hagyd ki a lehetőséget hozzáadni egy trendi hashtaget a videódat tartalmazó tweetedhez.

Blogok

Szintén közzéteheted a videóidat egy weboldalon vagy egy blogon belül. A blogolás egy kihasználatlan területe a nagyobb YouTube nézettség elérésének. Indíts egy blogot, amely okot ad a Google-nek, hogy magasabbra sorolja a tartalmaidat.

Emlékezz erre: egy videó növelni fogja a blogod láthatóságát a Google-ön, a blog pedig löketet fog adni a videóid nézettségének YouTube-on!

A kettő remekül működik együtt!

8. Vond be a közönséged

Ha elég szerencsés vagy ahhoz, hogy kommenteket kapj a videóidra, VÁLASZOLJ RÁJUK!

Megjegyzés: néhány videód hirtelen nagyon népszerűvé válhat, és úgy érezheted, a kommentek ellepnek. Ebben az esetben próbálj meg az első 4-5 megjegyzésre válaszolni, vagy görgess végig rajtuk, és a válaszolj a legérdekesebbekre.

Minél több kommentre válaszolsz, annál inkább bevonod a közönségedet a videóidba. Ez mindig jó dolog – még akkor is, ha a megjegyzések negatívak.

Minden azon múlik, hogy releváns-e a beszélgetés, ezért folytasd, amíg lehet, ha szeretnél még több kattintást a YouTube videóidra.

9. Kereső-optimalizáld a videódat

Ez fontos, ha szeretnél nagyobb nézettséget elérni a YouTube-on. A videódnak optimálisnak kell lenni a keresés szempontjából.

Ne ijedj meg, nem azt mondom, hogy rengeteget kell tudnod a kereső-optimalizálásról (avagy SEO-ról), de van néhány szempont, amelyet észben kell tartanod, hogy a nézők – a megfelelő nézők – megtalálhassanak.

Fontos: a Google egy keresőmotor. De ne felejtsd el, hogy a YouTube-nak is megvan a saját keresőmotorja. A YouTube videód kereső-optimalizálása segíteni fog, hogy mindkettőn előrébb kerülj.

Címkék

A címkék segítenek a felhasználóknak megtalálni téged kulcsszavakon és kereshető kifejezéseken keresztül. Ha szeretnéd, hogy megtaláljanak YouTube-on, gondold át, hogy milyen keresőszavakat fognak használni. Nagyon sok címkét adhatsz hozzá a videódhoz, szóval próbálj meg mindent lefedni.

A videó címe

Egy ütős cím több kattintást fog hozni neked YouTube-on, mint hinnéd. Néhány cím egész egyszerűen ellenállhatatlan. Ha megtanulod, hogyan alkoss ilyeneket, a videóid nagyon hamar népszerűvé válnak.

Nagy vonalakban a következők teszik a videód címét vonzóvá:

  • Maradjon egyszerű. derüljön ki belőle, hogy miről szól a videó, és ne bonyolítsd túl.
  • Légy őszinte azzal kapcsolatban, hogy mit kínál a videó: egy megoldást, útmutatót, különleges felvételt, stb.
  • Ha útmutatóról van szó, jelezd, hogy hány lépésre bontja fel a folyamatot a videód.
  • Ígérj értéket – és teljesítsd, amit megígértél.
  • Tedd kíváncsivá a nézőket. Hagyd, hogy eltűnődjenek azon, mit is fogsz mutatni nekik.
  • Ha követed ezeket a tanácsokat, aranyat ér majd a videód!

Videó leírások

Minden YouTube videó alatt van egy szekció, ahol szöveges leírást fűzhetsz a videóhoz. (Ki mondta, hogy a YouTube csak a videókról szól, nemde?)

Write awesome video descriptions

Néhány youtuber egész blog bejegyzéseket ír a videói alá. Ez egy jó stratégia a videó kereső-optimalizálására, és hogy segíts a Google-nek kiadni a videódat. A leírás jó lehetőséget ad neked kulcsszavak, keresőszavak, és linkek használatára. A zenei videók tartalmazhatnak információkat a számokról, és linkeket az egyes számokhoz egy mixen belül. Használd ki ezt a funkciót!

Linkek

A linkek fontos részei a videód leírásának. Segítenek a Google-nek felmérni a videód relevanciáját. Ha megadod a linkeket azokhoz a hiteles információkhoz, amelyek alapján a videót létrehoztad (pl. statisztikák, blog cikkek, vagy más videók), a videód láthatósága növekedni fog a Google és a YouTube keresőmotorján.

Most már rendelkezel az összes információval, amelyre szükséged van a YouTube videód elkészítéséhez és népszerűsítéséhez. Fogalmazd meg, hogy mit szeretnél elérni, tedd kézzelfoghatóvá, és mutasd meg a világnak, mit tartogatsz számukra. Ha energiát szándékozol fektetni a videóidba, valósítsd meg ezt a 9 lépést, hogy kihozd a legtöbbet az erőfeszítésedből.